"Dan före dan före dan före dan före doppardan!"

Ja, nu är det snart jul. Det bara snöar och snöar och snöar! Alla barn tycker säkert att detta är toppen! Att åka pulka, rulla runt i snön och leka!
Själv vill jag hellre som björnen gå i ide och vakna när våren och sommaren är på väg!
I går var vi på julmarknad i Furuvik, en park lite söder om Gävle! Jag har nog aldrig frusit så mycket i hela mitt liv trots att man både har bott i Jämtland och Hälsingland! Jag var stel hela jag när vi kom hem. Kände inte ens att jag hade några tår!
Hur som helst tyckte vi alla att det var det mysigt att va där tillsammans med Novalie (som inte alls frös)!
Nu snöar det så mycket så jag undrar om det går att komma ut från huset imorgon bitti när vi ska ta oss till jobbet! Att skotta fram bilen blir absolut ett mästerverk!

Nej tacka vet jag varmare klimat med sol och värme och framför allt Ljus!
Om lite drygt två månader bär det iväg härifrån! Thailand here we come!!!
Då kan det få snöa hur mycket som helst här hemma! Bara jag slipper va här!

De mesta av julbaket är gjort lika så julklapps inhandlingen! Nu återstår bara det sista innan jul då Miriam och mamma kommer hit! Ska bli hur roligt som helst! Daniel kommer också strax efter jul och stannar några dagar! Jättekul! 

Nej nu ska jag ta det lugnt en liten stund innan det blir dags att knyta sig!

Ska drömma i natt om att jag sitter vid en liten tjärn vid solnedgången en ljum sommarkväll! Då kommer jag att sova gott!
God natt på er!



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0