Hemma igen!

Är nu hemma efter ca tre veckor i Sri lanka! Tiden gick alldeles för fort! Den bara "sprang iväg"!
Jag önskar att jag kunde dra tiden tillbaka!
PÅ väg hem från Arlanda snöade för fullt! det kändes verkligen att jag kommit helt fel!
Tiden i Sri lanka har varit mycket innehållsrik!
Den har innehållit både arbete och semester! På helgerna fick jag träffa Magdalena!Under veckorna så arbetade vi på varsitt håll båda två. Fick sova på hennes barnhem en helg och vara med henne i hennes liv där ! Roligt var det också att få följa med henne till hennes kyrka där. Visserligen mycket långt möte, det första mellan 9-10.30 och det andra mellan 11 - 14. Det var fruktansvärt varmt så jag somnade faktikst till en liten stund!
Vi var ute på en del äventyr tillsammans med min vän och jobbarkompis Rushika som är psykolg och ansvarig för det projekt som jag jobbade tillsammans med henne i-
En helg bodde vi i en nationalpark mitt ute i djungeln balnd lroparder, elefanter, apor m.m. Jättespännande!
En annan helg var vi norrut i Kandy och vandrade i en regnskog, red på elefanter i floden och bodde på ett litet guest house upe i bergen! fantastist att sitta på kvällen och höra alla ljud av olika ljudsamt trummor och sång från hindutempel- Lite trolskt ! En upplevelse som inte går att beskriva!

Bortsett från detta så var det jätteroligt att få vara med teamet och undervisa socialarbetare och ledare från olika organisationer från hela Sri lanka! Jag hoppas att jag får möjligheten att komma tillbaka snart igen!
En bit av mitt hjärta har jag lämnat kvar där!
Jag har fått vänner förlivet!

Men, nu är jag tillbaka till min andra verklighet härhemma!

Tur att minnena finns kvar i mitt hjärta!




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0