God fortsättning på det nya året säger de flesta........!Good continuation of the new year, says most ........!

Vi alla önskar varandra ett Gott Nytt År.  Hur många av oss tänker egentligen på vad vi säger? Är det en klyscha eller menar vi vad vi säger? Ett nytt år är som en tom bok med oskrivna blad. Det är ju du och jag som ska fylla dem med innehåll!
Det kommer både bli fantasiska dagar, men också dagar av kanske sorg och besvikelser.
Hur vi kan tackla detta år är ju hur vi själva väljer att leva, älska och vara! Saker inträffar, vi kanske blir besvikna på andra männsikor,vi hamnar i situationer som vi inte är beredda på. Vi behöver lära oss att leva en dag i taget och se mot framtiden med tillförsikt! Tillförsikt är ett gammalt ord, men tänk var bra om vi kan det att se med hopp och tro på dagen som är och den som ska komma!
Jag hoppas att jag ska kunna leva detta år på ett sätt som jag kan vara nöjd med när året är slut! Kanske har jag kunnat få hjälpa någon, kanske har jag fått lära mig något nytt som jag inte känner till idag!
Det är spännande att gå in i ett nytt år!
Är glad att jag har en tro på en Gud som är strakare än jag själv och som finns där och leder mig på oilka sätt även om jag inte ser Honom.

Vill nu sluta med att önska er alla ett RIKTIGT GOTT och INNEHÅLLSRIKT ÅR!

We all wish each other a Happy New Year. How many of us think much about what we say? Is it a cliche, or do we mean what we say? A new year is like a blank book with unwritten pages. It's you and me who will fill them with content!
It will be fantastic both days, but also perhaps the days of sorrow and disappointment.
How we can tackle this year is how we choose to live, to love and be! Things happen, we might be disappointed at other männsikor, we end up in situations that we are not prepared for. We need to learn to live one day at a time and look towards the future with confidence! Confidence is an old word, but think was a good thing if we can see that with hope and faith in the day that is and who is coming!
I hope to be able to live this year in a way that I can be satisfied when the year is over! Maybe I have been able to help someone, maybe I've learned something new that I do not know today!
It is exciting to enter a new year!
'm Glad I have a belief in a God that is stronger than myself and who is there and lead me in different ways even though I do not see Him.

Now want to conclude by wishing you all a Happy and set up targeted YEAR!


Kommentarer
Postat av: Ester

4 dagar in i nya året är vi idag och du har redan hjälpt mig ;) Tack att du finns gumman, massa kramar Ester..

2010-01-04 @ 11:07:11

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0