Ett Nytt År 2011 med massor med spännande som väntar......

Ja, nu var det hemskt länge sen jag var in och skrev här!
Detta år har gått fruktansvärt fort!Det har varit ett jättebra år på alla sätt och vis! Det bästa på länge!
Jag har fått vara frisk! Har ett jättebra arbete där jag stortrivs! Min familj med barn och barnbarn mår bra! Lilla mamma hänger med än! Hoppas att hon får vara frisk även detta år! Hon var hit och hälsade på under julen! Jätteroligt!

Några resor har jag hunnit med som har betytt¨mycket för mig på olika sätt!
I mars var jag i Thailand med min skatt och reste runt. Dit kom också min förstfödda med man och besökte "vår" ö, Koh payam.
I slutet av september/början av oktober var jag i Pakistan på uppdrag av PMU och sen semetsr i Nepal några dagar. I november fortsatte sen mitt resande till Sri lanka på knappt tre veckor. Också det var ett uppdrag för Pmu ( LifeLine). Stora delar av hjärtat finns kvar i SRi lanka och hos vännerna i mitt team och arbetet där! Hoppas att jag en dag kan åtevända dit! Har nu varit där tre år  rad! Om inte förr så när jag blir pensionär, Men det är ju lite för långt dit! Det måste allt bli innan!
Det känns som att Livet med stort L är att få resa och få möta männsikor i olika länder, andra kultuer; varmare klimat och förhoppningsvis kunna göra en insats lite här och där! Hoppas att det blir någon sån resa även detta år!
Nu ser jag framemot vår årliga resa som blivit till Thailand! Om ca tvåmånader bär det av! Denna gång hänger min förstfödde son och hans tjej med! Ska bli jätteroligt!
Till hösten kommer vi att åka en vecka trooligtvis till Marocko medvårt äldsta barnbarn! Kul!

Det jag INTE gillar är all snö som finns! Många tycker att det är vackert, men det tycker Inte jag! Det är kallt och mörkt ute! Längtar till ljuset och våren här! Tur man ska iväg en månad snart! Ibland tror jag att jag är född på fel sida av jordklotet! Gud måste ha gjort ett misstag!

Nej nu slutar jag här med att önska er alla ETT RIKTIGT GOTT NYTT ÅR!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0